Matkapäiväkirja, päivä 2

Aamu laivalla
Aamulla herättyämme ja aamutoimet hoidettuamme kävelimme hetken rauhallisella promenaadilla. Olimme jo eilen ostaneet infosta liput bussikyytiin joka vie suoraan rautatieasemalle jossa voimme sitten rauhassa käydä kysymässä infosta meidän paikkalippuja X2000-junaan kohti Kööpenhaminaa. Ja voisihan sitä ottaa jotain aamupalaakin kun se juna lähtee vasta puolen päivän maissa.

Aikoinaan päätimme matkaa suunniteltaessa ettemme vietä Tukholmassa aikaa sillä siellä olemme olleet melkein joka vuosi päivän tai pidempäänkin ja kun aikakin oli (kirjaimellisesti) kortilla päätimme rientää vain sen läpi suoraan Kööpenhaminaan.

Laivalta lähtiessä vasta tajusimme Suomi-paitaisten känniääliöiden määrän syyn: Suomi-Ruotsi futsmatsi. Ajateltiin ensin että jopas ne nyt kauan haluaa kiusata lätkän MM-kullalla 🙂

Tukholma
Eilisestä viisastuneena aurinkorasvaa tuli laitettua reippaasti vaikka ulinaa siitä saikin kuulla… Mutta eipä sitä Tukholmassa tarvinnut sitten huolehtia sillä aika meni rautatieasemalla varjossa. Aamupala tuli syötyä siellä ja sitten odoteltiin junan lähtöä.

X2000
Hieno alku junamatkalle kun laite oli n. 20 minuuttia myöhässä ja vasta parin tunnin matkan jälkeen saatiin kuulla että vehje ei pysty jatkamaan matkaa Kööpenhaminaan asti mitä sen olisi pitänyt normaalisti tehdä. Noh, koska se oli myöhässä niin sitten piti vielä Malmössä juosta että ehdittiin johonkin paikallisjunaan. Rinkan kanssa juokseminen != hauskaa.

Hotelli ja Tivoli
Kun pääsimme Kööpenhaminaan asti hotellimme ei ollut pitkän matkan päässä. Best Western Hebron on aika pieni hotelli ja ainakin meidän huone oli aika… Jännä. Ihan siisti ja ylimmässä kerroksessa. Aamianen ja wifi kuuluu hintaan mutta ilmastointi ja lattiakuivain suihkun/wc:n lattialle ei.

Pian riensimme Tivolin alueelle sillä hotellin hintaan tuli myös pääsylippu sinne. Kiertelimme alueen läpi ja ihan selvästi ikä alkaa painamaan kun ei oikein innostuttu menemään laitteisiin vaan menimme vain syömään ja ihmettelemään menoa. Pizza oli ihan ok, mutta päällimmäiseksi jäi silti mieleen vieraiden keski-ikä joka oli yllättävän suuri. Nuorta teiniä ja lasta oli toki mutta ihan yhtä paljon keski-ikäisiä ja vanhempiakin. Erikoista.

Nyt lepäämään ja suunnittelemaan huomista siirtymistä Berliiniin Hampurin kautta. Ulkomaan lippupalvelu aukeaa 9:30 ja juna lähtee 9:44 joten hilkuille menee… Tai sitten ei 🙂 seuraava lähtee sitten 2h päästä.