Matkapäiväkirja, päivä 3

Kööpenhamina, melkein ajoissa lähtö
Hyvin nukutun yön jälkeen aamupala hotellilla oli ihan kiva ja suihkusta tuli lämmintä vettä joka on aina kiva asia.

Oppia ikä kaikki. Ei tajuttu eilen hommata paikkalippuja Hampurin junaan ja aamulla kun mentiin niitä hakemaan niin ei ollut enää kuin yksi paikka jäljellä. Vaikka muuten saksan systeemi on hyvä (bahn.de) niin paikkalippuja ei ainakaan mun järjellä pysty erikseen sieltä interrail-lipulle hommaamaan kuten vaikka ruotsin puolelle pystyi. Tai sitten en vain osannut. Pitää harjoitella 🙂

Noh, pari tuntia lisää Kööpenhaminassa kikkailua ei haittaa sillä ei Berliinissä meinattu muutenkaan tänä iltana kovin kauas lähteä. Huomenna on enemmän aikaa sille.

Kööpenhaminassa on tosiaan aika paljon polkupyöriä. Hieno juttu. Liikennejärjestelyissä otettu aika hyvin huomioon. Tampereella saataisiin ottaa kyllä mallia tästä ja paljon.

Kohti Hampuria ja Berliiniä
Juna oli lähtiessä ajoissa mutta perillä Hampurissa myöhässä joten oli onni että oltiin jo muutenkin varauduttu odottamaan hieman kauemmin Hampurissa.

Hämmennyksemme oli kohtuu suuri kun juna jonkin matkan jälkeen pysähtyi rekkojen viereen ja ajoimme laivan sisälle. Emme olleet mitenkään odottaneet että reitille kuului myös pätkä lautalla ajelua. Ravintolavaunun täti kävi ajamassa meidät pois autokannelta ja ihmettelimme khtuu kivassa säässä maisemia. Muu väki riensi tax-free kauppaan ostoksille. Me jätimme sen huvin kokonaan väliin.

Hampurissa vaihdoimme junaa tällä kertaa ilman ihmeellisyyksiä, joskin juna oli kohtuu täysi ja Hampurin asema viideltä oli todella täynnä ihmisiä.

Nyt saavuimme Berliiniin ja hotelliimme (all seasons Berlin hotel Mitte tms.) ja ylimmän kerroksen huoneemme on… pervo. Suora näköyhteys suihkusta sängylle ja punainen kylppäri/wc + takkajäljitelmä telkkarina… Hämmentävä tapaus, mutta ilmastoitu ja wifi on ilmainen \o/

Iltaruoka Italialaisessa ravintelissa oli makunautinto. Nyt sitten huomisen päivän suunnittelua sillä huomenna juna lähtee vasta 22 jotain. Eli aikaa kierrellä Berliiniä on jopa muutama tunti poikineen.

Avasimme muuten vasta nyt huoneen telkkarin ja mikä olikaan oletuskanavana…