Matkapäiväkirja, päivä 7

Kohti pariisia
Söimme rauhallisen aamiaisen Starostoilla ja kiitimme heitä lämpöisestä ja vieraanvaraisesta majoittamisesta. Näimme ja koimme paljon St. Georgenin osuudella ja oli hienoa päästä hetkeksi olemaan rauhallisemmin, kun tiesi että oli natiivi viemässä eteenpäin. Saimme täysihoidon ja pystyimme pesemään pyykkimme ja tulostaan lentolippumme kotiin heillä. Kaikin puolin erityinen pariskunta.

Paikallisjuna Offenburgiin oli ajoissa ja kerkesimme rientäen kiskobussiin Strasbourgiin. Pieni juna oli ihan täynnä ja oli onni että saimme istumapaikan. Moni oli lähtenyt rajan tuntumaan retkelle perheineen, Saksassa kun alkoi parin viikon lomat (helluntai?)

Strasbourgissa etsimme lipputoimiston ja kysyimme missä TGV:ssä olisi tilaa ja 25 min päästä lähteneessähän löytyi helposti meille paikat. Ei muuta kuin pikavauhtia Paris Est asemaa kohti, jossa meitä odottaa Toivasten pariskunta. Ehkä etsimme ruokapaikan tai käväisemme sen verran hotellilla että heitämme reppumme huoneeseen. Se selviää piakkoin.

Pariisi
Ensimmäiset kosketukset Pariisin kanssa menivät tunkkaisissa metrotunneleissa kun etsiydyimme hotellillemme oppaidemme avustuksella. Huoneemme on hyvin karu ja yksinkertainen.

Tämän jälkeen lähdimme yliopistoalueelle puistoon piknikille kun sää sen vielä salli. Jossain kohdin tosin alkoi sataa ja siirryimme hetkeksi sisätiloihin.

Pian lähdimme kuitenkin kiertämään hienon puiston läpi Luxemburgissa, Pantheonin ja Latinalaiskorttelin alueelle ja nyt alkoi jo hieman valjeta mikä Pariisissa voi ihmisiä viehättää.

Illemmalla etsiydyimme paikalliseen ravintolaan mutta sinne oli tunnin jono ja ulkona satoi joten jätimme jonotuksen väliin ja menimme satunnaiseen kahvils/ravintolaan syömään ihan ok salaatin.

Pitkä päivä päättyi jännään reissuun metrolla ihan kaksistaan ilman oppaita. Löysimme perille pienen kierroksen jälkeen.

Huomenna yritämme etsiytyä Notre Damen ja Eiffel-tornin luokse. Näyttäisi siltä että Louvre jää sisätiloiltaan näkemättä mutta eipä se minua niin paljon haittaa. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan!