Matkapäiväkirja, päivä 18

Home sweet home
Heräsimme kosteassa huoneessamme sateiseen aamuun. Kello oli kolme ja unta tuli saatua vain kolme tai neljä tuntia. Ilma oli hieman ahdistava. Väsytti ja nälätti.

Onneksi lähdimme taksilla vaikka lentokenttäbussilla olisi päässyt halvemmalla. Hotellimme edestä lähtenyt taksi oli luksusta ja pääsimme kentälle nopeasti.

Itse kentällä turvatarkastukseen menikin sitten puoli tuntia ja kyllähän sitä yksi viskipullokin tarttui matkaan. Ei muuta kuin Ryanairin koneeseen ja ilmaan!

Lentomatka oli tukala ja kumpikaan meistä ei siitä pitänyt, mutta aina ei voi voittaa… Väsyneinä pääsimme sitten Tampereelle ja bussia odotellessa pääsimme känniääliön häirinnän kohteiksi. Ei oikein jaksanut kiinnostaa örvellys. Onneksi bussimme tuli nopeasti ja pääsimme kotiin… Hetkeksi, sillä kauppaan oli mentävä heti…

Mitä jäi käteen?
Helsingissä paloimme, laivalla mässäilimme. Köpiksessä ihmettelimme rentoa menoa. Berliinissä söimme makkaraa ja kävelimme jalat rakoille. Havaitsimme että yöjunat eivät ole meidän juttu. St. Georgenissa sekä Sveitsin puolella ihmettelimme arkkitehtuuria ja taidetta. Pariisissa tapasimme tuttuja ja kävimme piknikillä (ja pelkäsimme metrossa). Lontoossa söimme pubiruokaa ja näimme paaaaljon nähtävyyksiä ulkoa päin sekä British Museumin sisältä (mahtava). Stonehenge oli hengetön ja Newport kuolemaisillaan. Caernarfon ja Snowdonian vuori aivan mahtavia. Edinburgh taasen oli hauskan tiivis ja täynnä viskiä sekä kilttikauppoja, linna oli kiinnostava.

Eli paljon nähtiin ja koettiin. Silti ihana tulla takaisin kotiin.